Dela saliv och strumpeband.

Kära dagbok.

Jag hade en lycklig dag idag, till min egen förvåning. Jag är ju som kännt ganska bitter eller ja, realist om jag får uttrycka det själv. Jag har bara vart allmänt glad idag. Det är ju kul, tills man ser något äckligt nyförälskat par sitta och dela saliv i vårsolen.. Brukar gissa med min ungefär lika realistiska väninna hur länge det kommer hålla utifrån deras utseende och kontakt med varandra.. Sällan jag gissar på giftemål.

Förutom att jag sett folka äta varandras tungor i dag har jag också pratat med min så kallade "man" alltid lika charmerande.. Öppnings fras i varje samtal, "Vad har du på dig?"
Jag har märkt att jag tydligen alltid svarar fel, han låter en aning besviken när jag svarar: Nötta mjukis byxor med mensfläckar och urblekt t-shirt med bandet Kiss tryck.. eller noppriga trosor med nött spetskant (som jag haft i min ägo i 15 års tid) och stickade raggsockar jag fått av farmor i julklapp..

Men han får väl skylla sig själv att han ringer sent. Jag menar inte så stor chans att jag sitter hemma ensam och ser på gamla repriser av CSI en vardagskväll, i klädd färg matchande raff-sett med strumpeband och stockings..


xoxo..

Kommentarer
Postat av: Rosanna

sv: haha tack ^^

2010-06-05 @ 16:05:22
URL: http://rossannaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0